به تهران تبلیغ خوش آمدید

کولر گازی دوازده هزار و بررسی حالات مختلف دستگاه

یکی از مشکلات یا نگرانی های خریداران کولر گازی دوازده هزار، و دیگر انواع کولر گازی، آشنایی با عملکرد حالت های مختلف دستگاه است. گاهی ممکن است کاتالوگ یا دفترچه ی راهنمای محصول، به میزان کافی اطلاعات مورد نیاز را به مصرف کنندگان نداده و افراد در استفاده از کولر گازی 24 هزار یا کولر گازی سی و شش هزار خود دچار سردرگمی یا مشکل شوند. در این مقاله دو تا از حالت های پر کاربرد کولر گازی یعنی حالت اتوماتیک و حالت خواب را بررسی نموده و توضیحاتی در خصوص نحوه ی عملکرد این دو حالت در دستگاه تهویه مطبوع خانگی، بیان می نماییم.

کولر گازی دوازده هزار حالت خودکار یا اتومات

عموما در انواع کولر گازی دوازده هزار به بالا، حالت خودکار وجود دارد. این قابلیت در اکثر کولرهای گازی که هر دو قابلیت سرمایش و گرمایش را دارند، وجود دارد. کارکرد این حالت به این صورت است که زمانی که دستگاه روی این گزینه تنظیم می شود، با سنجش و اندازه گیری دمای محیط به صورت اتوماتیک روی حالت سرما یا گرما قرار گرفته و شروع به کار کردن می کند. کولر های گازی چه از نوع اینورتر و چه از نوع معمولی و بدون اینورتر، قابلیت سنجش دمای محیط را دارند. استفاده از حالت خودکار در کولر گازی سی و شش هزار و ظرفیت های کمتر یا بیشتر از آن، بسیار زیاد است چرا که مطلوبیت تنظیم دما توسط خود دستگاه بالاست و نسبت به تنظیم دستی ِدما، دقت و حساسیت بیشتری دارد.

حالت خواب یا Sleep

بر روی ریموت کنترل اغلب کولرهای گازی ِدو کاربردی (سرمایشی و گرمایشی)، دکمه ایی تحت عنوان حالت خواب قرار گرفته است که مناسب زمان خواب و استراحت می باشد. وقتی در حالت گرمایش یا سرمایش یا اتوماتیک دستگاه، آن را روی Sleep mode قرار دهیم، کولر گازی به صورت خودکار گرما را 1 درجه ی سانتی گراد کاهش یا سرما را 1 درجه سانتی گراد افزایش می دهد. این دما پس از گذشت حدود دو ساعت به شکل ثابت در آمده و سرعت کار کرد فن دستگاه نیز به شکل خودکار تنظیم و کنترل می گردد. فعال بودن حالت خواب بین 5 تا 7 ساعت ماندگاری دارد و پس از گذشت این زمان غیر فعال می گردد. این قابلیت باعث کاهش مصرف برق شده و در مصرف انرژی صرفه جویی می نماید.

حالت Dry یا خشک در کولر گازی دوازده هزار

کولر گازی در حالت خشک، سرعت حرکت فن دستگاه را به طور خودکار تنظیم می کند. این وضعیت در زمانی که رطوبت محیط بالاست مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، در روزهای گرم و بارانی که سطح رطوبت محیط بالاست، استفاده از این گزینه باعث می شود که هوای اتاق خشک و خنک شود. قابلیت خشک در کولر گازی 24 هزار و دیگر کولرها، در واقع رطوبت هوا را جذب نموده و آن را حذف می کند. پس کاربرد حالت Dry جهت از بین بردن رطوبت یا شرجی هواست و قادر است نم موجود در هوای اتاق را بزداید. این گزینه برای افرادی که مشکلات ریوی خاصی داشته و تنفس هوای رطوبی می تواند باعث ایجاد تنگی نفس یا احساس بدی در دستگاه تنفسشان شود بسیار مناسب است.